Samsung NC10-KA04NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung NC10-KA04NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Glenstriven 16-01-2010
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Heb deze laptop nu 1 jaar en tot nu toe heel veel plezier ervan gehad. Het heeft lange reizen in een warm klimaat overleefd, prestaties waren prima, goede wireless verbinding, mogelijkheid skypen, filmpjes bekijken etc.
Harde schijf van 160gb is ondanks vele foto's nog lang niet vol. Muziek erop afluisteren is minder denderend, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht.
Enige waar ik nu tegen aanloop is dat sommige toetsen op het toetsenbord niet meer lekker aanklikken, dus geen aanslag registreren. Mogelijk kwestie van schoonmaken.
Overigens is het wel lekkere maat toetsenbord, net iets grote toetsen dan gebruikelijk bij dit soort kleine laptops.

Luna2009 21-08-2009

---------- update review 21-08-2009 ----------
Hallo,

Ik heb deze notebook nu 3 maand en ben er super tevreden over. Ben net 2 weken naar de VS geweest en kon op allemaal verschillende plaatsen probleemloos op internet. Ik heb hem alleen voor msn, hyves, skype, email en af en toe het nieuws lezen gebruikt.
Geen enkel probleem gehad, en doordat hij zo heerlijk licht is, is het een super dingetje om mee te reizen !!

---------- oude review 10-06-2009 ----------
Ik heb hem gister ontvangen. Gekregen bij een mobiel abonnement ipv een mobieltje. Wow wat is ie mooi!
Ik heb gelijk de verdeling van de C/D schijf gewijzigd (dit kan alleen tijdens de installatie) in 40/120, staat standaard op 80/80. Het toetsenbord is mooi groot en super makkelijk en duidelijk, ik heb de witte versie. Heb er wel een bluetooth muis bijgekocht, Logitech V470 (ook wit :-) ), deze werkt perfect. Met het touchpad kan ik niet zo best overweg, maar dat ligt meer aan mij dan aan de NC10. Het scherm is mooi helder, zelfs als je hem op de stand Max Battery Lifezet. Maar ik ben er vanmiddag even mee naar buiten geweest en dan moet je de stand wel aanpassen, anders is het slecht te zien.
De webcam is ook helemaal goed, scherp en goede kleuren.
Ik heb de batterij voor de eerste keer volledig opgeladen. Daarna van de lader afgehaald en hij staat nu al 8 uur aan. Hij geeft nu aan dat ik nog steeds 1 uur en 20 min te gaan heb. Ik heb er natuurlijk niet continu op gewerkt, maar wel regelmatig. ook heb ik MS Office geïnstalleerd, via een usbstick. Fluitje van een cent. Het enige minpuntje is idd zoals iedereen hier al zegt het geluid ! Dat is echt slecht. Maar dat maakt mij verder niet uit, ik gebruik hem alleen voor email, internet, foto's/filmpje en skype.
Hij is heel stil, en wordt nauwelijks warm. Hij voelt stevig en degelijk aan, en is toch lekker ligt om mee te nemen.
Maw hij is helemaal TOP, ben blij dat ik voor deze heb gekozen, dankzij deze reviews !

jan20081 26-05-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Bij het voor de eerste keer opstarten krijg je 1 keer de kans om de harde schijf in te delen in partities. Goed gedaan!

Ik wou 'm ook hebben om er een externe monitor op aan te sluiten. Het leek zo mooi: als je test bij de scherminstellingen kun je voor monitor 2 een heel hoge resolutie instellen. Veel hoger dan ik nodig had voor mijn 15 monitor van 1024 x 768.

In de praktijk is dat de grote teleurstelling: op een groter extern scherm heb je wel beeld maar dat is heel lelijk. Hoe slecht is de videokaart in dat ding?! Ik heb over de MSI Wind gelezen dat het daar wel mee gaat.

Ik heb tevens gelezen dat er versies op stapel staan met tv tuner en een UMTS modem.

Casper ter Kuile 05-05-2009

Aan Luna2009:
Ik neem de Samsung mee naar de VS en zal daar vooral websites bezxoeken, e-mailen en m'n eigen site onderhouden.
Inmiddels een paar dagen kunnen oefenen en het moet gezegd: het gaat perfect op deze kleine netbookjes! Vergis je ook niet: er zit wel een 1.6GHz processor onder de moterkap en dat is zeker niet verkeerd i.v.m. zeg 5 tot 7 jaar geleden toen XP werd uitgebracht.
Nog een opmerking over de asccuduur. Die is sterk afhankelijk van hoe je de netbook gebruikt. Niemand is een volle werkdag aan de slag met zijn of haar computer en vaak is het ook niet processorintensief. Heb nu al gemerkt dat je met wat surfen, e-mailen (ook webmail) simpel wordprocessing en wat fotobewerking snel minimaal 6 uur met de accu kan doen. Neem je zo nu en dan pauzes en heb je de netbook op de energiezuinige stand gezet dan kan je zeker 8 uur halen.
O ja: het opstarten van applicaties kan soms iets trager gaasn als je gewend bent maar dat is vermoedelijk te wijten aan het opnieuw starten van de HD vanwege de spaarstand. Verder was, ben en blijf ik bijzonder te spreken over het keyboard! Topklasse.

mvdenzen 23-04-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Ik onderschrijf de bevindingen van de meeste gebruikers.
Klein
snel
geen glimmend scherm
stil
perfect toetsenbord
Niet te veel gratis software geinstalleerd
Goede samsung software!
zeer lang op een accu
BT, WLAN en webcam
Geheugen uitbreidbaar tot 2 gb (€ 30,)
Mskkelijk te configureren

Min
Geluid (geen prio voor mij)
oplaadsnoer vrij groot

Verder een perfecte netbook die goed scoort.
Heb nog naar de acer zitten kijken maar vond de nieuwe 6 cels batterij te lelijk en te groot

Miro 12-03-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Getwijfeld tussen de Asus 1000 en de NC10, maar toch voor de Samsung gekozen (vanwege betere deal). Mooi gelikt apparaat, parelwit met een aluminium rand. Toetsenbord groot genoeg. Opstarttijd na installatie van open office, anti-virus en firewall 1,5 tot 2 minuten. Daarvoor sneller. De mindere punten zijn al beschreven: touchpad doet niet altijd wat ik wil (cursor verschuift niet of er wordt plotseling ingezoomd), geluid via speakers is slecht, netbook helt beetje over naar achteren (indien uitgeklapt)en deel van website valt soms weg (ik heb mijn favorieten daarom niet standaard open staan). Verder hartstikke handig ding, snel genoeg, makkelijk te bedienen en goede accu.

Jurgen 08-03-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Dit is mijn eerste netbook en het viel mij op dat je er weinig software bij krijgt wat ik als een plus punt zie want ik installeer liever mijn eigen software. Het enige wat er bij zit is een trial van mcafee die je gelukkig makkelijk kan verwijderen.
Netbook ziet er mooi en glad uit en doet mij een beetje denken aan een mac.
Alles werkt goed en snel het enige min puntje van deze netbook is het geluid uit de speakers. Maar een koptelefoon of externe speakers verhelpen dit probleem.

gebe53 01-03-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Prima laptopje. Ik gebruik het vooral om onderweg of op vergaderingen verslagen te maken. Om genoeg tekst in beeld te krijgen is het wel nuttig om in Word zo weinig mogelijk werkbalken e.d. aan te zetten. Ook de beeldscherminstellingen (Vormgeving) van Windows even zo aanpassen, dat de kaders van het venster niet te breed worden.
Om snel te kunnen opstarten, heb ik de werking van de aan/uit-knop veranderd, zodat de computer in slaapstand gaat. Dat doe je in Configuratiescherm/Energiebeheer/Geavanceerd (kijk wel onder de tab Slaapstand of de slaapstand geactiveerd is). Zo hoeven je programma's en drivers niet eerst allemaal op te starten, en dat kan behoorlijk schelen.
Wat matig vind ik het touchpad van de NC10, ik heb er daarom een klein USB-muisje bij gekocht.

handyman 18-02-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Ik kan de meeste ervaringen delen, op een punt na: de snelheid. Wie kan mij vertellen wat normaal is voor de NC-10, want de mijne heeft 3 minuten nodig na inschakelen alvorens de processor klaar met alles is en ik iets kan gaan doen. Ik heb de originele setting geinstalleerd, dus niets aparts.

cc800 17-02-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Ik heb deze Samsung nu bijna 3 maanden in gebruik. Naast deze gebruik ik nog een 15-inch laptop thuis voor het zware werk. Voor het normale gebruik als e-mail, surfen, office-pakket is deze Samsung een prima netbook. Het toetsenbord werkt eveneens uitstekend. Even wennen maar daarna geen enkel probleem. Het geheugen heb ik uitgebreid naar 2 Gb. Hierdoor werkt alles nét iets beter. Kosten €20,-. Ik gebruik deze hoofdzakelijk op mijn werk en onderweg. Bij gebruik van Wifi- en beeldscherm op 20% (nog uitstekend leesbaar)en processor op maximale prestatie, haalt deze Samsung bijna 5 uren gebruik. Gezien mijn lange dagen net te weinig. Heb daarvoor een 7800mAmp accu gekocht en nu houdt mijn NC10 het ruim 8 uren vol. Voor iemand die veel onderweg is, is deze netbook een prima oplossing. Een aanrader.

Nmeppelink 29-01-2009
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Heel erg blij met dit apparaatje. Ben niet zo van die grote laptops. Deze kan inprincipe voor mij alles wat een normale laptop ook kan.

160 GB, geweldig uiterlijk, bluetooth, wifi, fijn toetsenbord, maakt geen lawaai en makkelijk mee te nemen en te verplaatsen.

Trevor 29-12-2008
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Heb ook deze mini-notebook. Werkt snel, en je kan er eigenlijk net zo mee werken als een normale. Tja dat het geluid minder is dat interreseert mij echt vrijwel niks daar ik m zakelijk gebruik en dat geluid uit staat 90% v/d tijd. Als ik naar muziek wil luisteren zet ik wel mijn mp3 speler aan met oordopjes.... Heb ook gekeken naar vergelijkbare netbooks en die vond ik door met name kleine toetsen minder handig...

roelof74 22-12-2008

Perfecte netbook.
Sinds een paar weken in gebruik. Ik gebruik hem voor werk en tot nu toe draait er alles perfect op (MS office, matlab, paintshop pro).
Voorgeinstalleerd windows XP. Met de samsung software is heel makkelijk een backup te maken van de harde schijf.
De batterij gaat erg lang mee.

Kortom de meest veelzijdige netbook van het moment.

Samsung NC10 06-12-2008
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Voor onderweg was ik op zoek naar een kleine pc met de nadruk op bedieningsgemak e.d.
,al die kleine smartphones zijn mij te klein voor fatsoenlijk internet/e-mail.

Vandaag toch maar gekocht na veel twijfel tussen de vele mini pc's van Asus/Acer/Dell/HP etc.
Uiteindelijk toch maar een Samsung NC10 genomen en idd ....
>fijn toetsenbord (niet te klein)zoals bij de andere aanbieders van een mini pc.
>duidelijk en net groot genoeg scherm(gelukkig geen spiegel en ook bij zon duidelijk beeld)
>batterij voor minimaal 6 uur intensief gebruik !!
>ook koppeling via TV (pc ingang)is perfect.
>verschillende software geïnstalleerd zonder problemen
>grote harde schijf van 160 GB !!
>geluid is wel wat blikkerig maar ja ...is niet echt hinderlijk.
>eigenlijk alles wat je nodig hebt voor E-mail/internet en ook voldoende snel.

Kortom een topper !!

G184 04-12-2008
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Ik wilde een netbookje met XP, onder de 1.5 kg, 10 inch scherm, met een goed toetsenbord voor langduriger gebruik achter elkaar, en minstens 4-5 uur accuduur. Reden: werken in de lange treinrit en voor mobiel werk op locatie.

Diverse tests gelezen en deze kwam er zeer goed uit.

Plusplunten:
- Betaalbaar!
- Accuduur ruim 6 uur!
- Licht en klein
- Mooie vormgeving
- Goed toetsenbord
- Goed scherm, helder
- Niet teveel software, maar wel goed spul (recovery, batterijbeheer ed)
- bluetooth, dus kan met een bluetooth muis zonder USB-dongle, scheelt weer een uitsteeksel
- compacte lader
- binnenkant toegankelijk voor upgraden
- grote HD (160 Gb)
- na uitpakken snel bruikbaar
- voldoende poorten voor USB, SD, monitor (dual scherm makkelijk te gebruiken)
- goede wifi

Minder:
- Even wennen aan toetscombinaties (bv end= pijl en Fn toets)
- Trackpad is klein en vereist soms wat veel druk.
- hoesje is OK, maar meer ook niet.
- geluid inderdaad slecht. Ga een mini speakersetje kopen om filmpjes af te kunnen draaien.
- was leuk geweest als office er ook op had gezeten

Geen krachtpatser, maar voldoende snel voor basiswerk. Wel zelf antivirus, office etc software op zetten. En verdiep je wel even in de best bruikbare software voor dit soort netbookjes, dat scheelt in snelheid.

Zeer tevreden, zeer aan te raden. Veel waar voor relatief weinig geld.

r.riekwel 27-11-2008
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Geweldig apparaat. Heel gemakkelijk overal mee naar toe te nemen. Heel goede software van Samsung aanwezig, o.a. over beeld- en geluidsinstellingen.
Tip voor ouders met kinderen: geef ze dit apparaat ipv een PC. Zet er een los scherm naast voor wanneer ze aan het bureau werken, eventueel nog een toetsenbordje erbij.

Het beeld en het toetsenbord van de Samsung zijn overigens perfect!

Accu gaat echt lang mee.

Diverse tests gelezen, dit is op dit moment de beste netbook.

Een echte aanrader dus.

Koop er wel een draadloze muis bij, dit werk superhandig.

Liz56 25-11-2008
Geschreven voor: Samsung NC10-KA04NL

Deze Samung pas een paar dagen in bezit, maar hij voldoet aan alle verwachtingen.

Pluspunt 1: Het scherm is mat en dat geeft dus geen hinderlijke schittering.

Pluspunt 2: Het toetsenbord is relatief groot en prettig in gebruik.

Pluspunt 3: Je hoort geen enkel geluid. De ventilator is geruisloos en de harde schijf hoor je ook niet. Dat is bij mijn Toshiba laptop (15 inch) wel anders.

Pluspunt 4: De 6 cels batterij. Andere mini's hebben 3 cels batterij.
Je kunt wel 6 a 7 uur probleemloos werken.

Pluspunt 5: Een harde schijf van 160 GB.

Pluspunt 6: Hij is snel.

Het enige minpunt is het geluid van de ingebouwde luidsprekertjes. Geluid is heel erg blikkerig en dus niet goed. Maar ja, zo'n miniapparaatje kan ook niet alles hebben.
Een koptelefoon lost veel op.

Conclusie: een prachtig en handig laptopje voor rond de 400 euro. Prima prijs/kwaliteitverhouding.